luni, 27 decembrie 2010

Doarme..







Nu e nimic de noi!
Am ajuns la concluzia asta acum,azi ..
Motivul este de ajuns sa il cunosc doar eu..
Este dureros sa vezi o persoana draga cum se stinge pe un pat de spital infect si scarbos!
Cum se face ca sunt oameni care fac atata rau in mod inconstient sau cu buna stiinta si nu isi gasesc pedeapsa in nicun fel cu putinta, iar un om cu un suflet mare si bun zace indurerat ca nu este acasa alaturi de familie?
Nu mai concep zicala cum ca totul se intampla pentru un motiv!
De ce?
Pentru care motiv?
Asa motiv imens sa existe pentru a suferi un om?
Este atat de greu si de dureros sa-l vezi cum sta si se uita la tine cu ochii inlacrimati si calzi care vorbesc in locul gurii sale uscate..
sau sa-l vezi dormind ca un inger cu mainile framantate si inchegate una intr-alta parca rugandu-se la Cel de Sus..
sau sa-l auzi la fiecare rasuflare spunand un "Of!" din adancul sufletului sau..
Cel mai greu este faptul ca el stie ce mare caracter a fost cand era in putere!
Nu era un om neingijit, mereu la patru ace, foarte frumos, maini ingrijite, albe si calde ca ale unui pictor inainte de a se apuca de creat o lume!
El insa, si-a creat una in care mainile ii sunt galbene ca nisipul lucios de pe malul marii, reci precum apa marii in timpul iernii, chipul supt si slav, trupul uscativ si osos..
Cand te vede isi intinde mainile spre chipul tau care incearca sa para, nu trist ci superficial de fericit la vederea lui, dar ezita sa te atinga, poate ca el crede ca te infesteaza..
Cand te vede langa el cu greu isi pastreaza calmul si cu greu isi stapaneste lacrimile; ii simti rasuflarea grea inundata de lacrimi..
Sta doar cu ochii inchisi precum fotofobicii si doarme uitand de prezenta noastra in incaperea aceea infecta..
Rade la glumele tale precum un robot programat sa faca asta, te asculta vorbind despre el dar fara sa i se spuna cu adevarat gravitatea situatiei in care se afla..
Ii prind mainile intre ale mele si incerc sa i le incalzesc, adormindu-l.
Acum doarme putin,
maine cu siguranta se va trezi mult mai bine ca data trecuta!
Sunt sigura!
Nu-i asa?..

27.12.2010
16.32
***

Nu e deloc asa..
Unchiul meu iubit a adormit pe veci, insa nu impreuna cu toate momentele vesele cand radeam de sarbatori, cand jucam rummy de dimineata pana seara, cand ieseam in parcuri, la tara sau la padure..
O sa-mi amintesc cu placere de clipele in care ne contraziceam pe cele mai stupide teme...
Imi amintesc cand jucam rummy, asta se intampla de revelion, se enerva atat de tare pe tati ca mereu castiga, sau ma rog, acumula atat de multe puncte, incat tipa la el... razand!
Tin minte cum am ras amandoi cand l-am prin cu jockerul pe tabla, unchiul meu reusind sa inchida..
Imi amintesc cat era de ingrijit, cat era de bun si cat de multe lucruri ma invata..
De la el am invatat ce inseamna sa-ti placa sa desenezi si ce inseamna sa nu fructifici darul pe care il ai, am invatat cum sa fi dur si implacabil si cum e sa respecti principiile proprii si pe ale celorlalti..

Nu voi uita niciodata prima oara cand am fost la el la spital..
S-a enervat asa de tare ca l-am obligat sa manance incat mi-a dat usor cu mana peste mana dreapta!
Si acum parca vad imaginea aia asa de haioasa! :))
Stiu ca intrebase de mine cand s-a trezit din coma!
Ma bucurasem ca ma tinea minte!
Inca isi pastrase simtul umorului:
i-am zis :"Te iubesc, mosule!"
el imi zice: "Alta treaba n-ai!".
Ce om..
o sa privesc intristata spre cer, insa voi sti ca de acolo de sus el imi va zambi si nu ma va lasa sa plang!
Nu era genul certaret, dar ne certa, pe mine si pe baietii lui cand faceam prostioare..
Nu il voi uita niciodata, mai mult pentru ca m-am facut sa vars un ocean de lacrimi pentru el dar si pentru ca ma va face sa-mi fie dor de el toata viata!
Dragul meu unchi,
Asta este scrisa pentru tine, pentru ceea ce ai insemnat pentru mine!
27.12.2010
22.20



                                                                                                           "Te iubesc, mosule!"
                                                                                                           "N-ai alta treaba?"


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu